Ramowy rozkład dnia
Godzina | Rodzaj czynności |
---|---|
6.00 – 7.30 | Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne. |
7.30 – 8.30 | Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju (praca z dzieckiem), pozostałe dzieci zabawy dowolne. Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe i czynności higieniczno – porządkowe. |
8.30 – 8.50 | I Śniadanie; czynności samoobsługowe, doskonalenie umiejętności spożywania posiłków. |
8.50 – 9.00 | Czynności higieniczno –porządkowe. |
9.00 – 10.00 | Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju. Uczymy się, słuchamy, rozwiązujemy zadania, rysujemy, malujemy, lepimy, wycinamy, tańczymy, gimnastykujemy się, rozmawiamy, opowiadamy, oglądamy, uczestniczymy w zabawach konstrukcyjnych i badawczych. Wychodzimy na wycieczki, spacery, czasami zapraszamy do nas gości albo bierzemy czynny udział w przedszkolnych uroczystościach. Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o nową podstawę programową MEN z dn. 23.12.2008r. / Dz. U. z dn. 15.01.2009r. Nr 4, poz.17/ - zajęcia dydaktyczne organizowane przez n – la wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju. |
10.00 – 10.20 | Czynności porządkowe, gospodarcze. Doskonalenie czynności samoobsługowych (czynności higieniczne). II Śniadanie. |
10.20 – 11.20 | Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy zorganizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki i imprezy okolicznościowe, obserwacje przyrodnicze. |
11.20 – 11.30 | Czynności higieniczno – porządkowe, przygotowanie do obiadu. |
11.30 – 12.00 | Obiad – I danie, czynności higieniczno – porządkowe. |
12.00 – 12.15 | Czynności higieniczno – porządkowe, przebieramy się w piżamki i przygotowanie do odpoczynku. |
12.15 – 13.45 | Odpoczywamy na leżakach. Bajkoterapia, relaksacja, wizualizacja (grupa I i II) Relaksacja, zabawy integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, plastyczno – techniczne, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym (grupa III i IV) |
13.45 – 14.00 | Wstajemy i samodzielna próba ubrania się (gr I i II). Czynności porządkowe i higieniczne. |
14.00 – 14.30 | Obiad – II danie, czynności higieniczno – porządkowe, ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się szczoteczką do mycia zębów. |
14.30 – 16.00 | Zabawy integracyjne, kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, indywidualne wspomaganie rozwoju dzieci, praca z dzieckiem zdolnym, zajęcia dodatkowe, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub / i zabawy ruchowe, praca w kąciku przyrody. Utrwalenie wiadomości zdobytych w ciągu całego dnia. Samorzutne zabawy wg zainteresowań dzieci. |
16.00 – 17.00 | Zabawy zorganizowane i dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i inne. Kontakty indywidualne z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci. |